W ramach prowadzonej kampanii społecznej „Silni Wiekiem” odbył się w stolicy Polski, Warszawie, kongres poświęcony tematyce seniorów na rynku pracy. Zgromadzeni specjaliści z różnych dziedzin, biznesmeni oraz osoby odpowiedzialne za aktywizację zawodową w naszym kraju, podjęli dyskusję na temat możliwych strategii, które pomogłyby w zmianie stereotypowego postrzegania osób powyżej 50 roku życia jako pracowników.
Demografia jasno pokazuje, że to właśnie dojrzałe kadry będą stanowiły o wydajności i sile naszej gospodarki. W obecnym czasie rynek pracy często nie docenia faktu, że starsi pracownicy są często bardziej zmotywowani do pracy niż ich młodsi koledzy. Dla wielu z nich praca nie jest tylko źródłem dochodu, ale również spełnienia, poczucia sprawowania wpływu na rzeczywistość oraz możliwości nawiązywania nowych kontaktów społecznych. Monika Fedorczuk, dyrektor Urzędu Pracy m.st. Warszawy podkreśla znaczenie tworzenia przyjaznego i różnorodnego środowiska pracy, gdzie kluczową rolę odgrywają zespoły wielopokoleniowe.
W stolicy Polski, 34 procent obywateli to osoby, które przekroczyły 50 rok życia. Zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego, w 2050 roku ponad 40 procent populacji naszego kraju stanowić będą osoby powyżej 60 roku życia. Kongres miał na celu ukazanie potencjału, jaki drzemie w osobach starszych. Kampania „Silni Wiekiem” adresowana jest zarówno do osób poszukujących pracy, jak i do pracodawców, którzy chcą zrozumieć ile wartości może przynieść do ich firmy pracownik 50+.
Inicjatywa „Silni Wiekiem” skupia się na aktywizacji zawodowej osób po pięćdziesiątym roku życia. Jest skierowana do pracowników, którzy chcą być aktywni zawodowo ale także do właścicieli firm i managerów działów HR, którzy doceniają wartość doświadczenia. Kampania ma na celu wywołanie dyskusji, która zaowocować ma zmianami nie tylko w mentalności społecznej, ale również w prawie. Więcej informacji można znaleźć na stronie projektu.